У статті розглянуто використання сюжету роману Ґеорґа Еберса «Імператор» у повісті Наталени Королевої «Сон тіні». З перспективи порівняльно-типологічного підходу продемонстровано інверсійну трансформацію сюжету, показано, як зміщуються й змінюються естетичні концепції, як відрізняються засоби поетики кожного з творів та як відбувається формування в другому з них цілком нової ідейної та образної системи. Така художня інверсія є свідченням самобутності повісті Н. Королевої, нового, модерністичного опрацювання запозиченого сюжету.
В статье рассматривается использование сюжета романа Георга Эберса «Император» в повести Наталеной Королевой «Сон тени». С перспективы сравнительно-типологического подхода продемонстрирована инверсионная трансформация сюжета, показано смещение и изменение эстетических концепций, отличие приемов поэтики в обоих произведениях и способа формирования в последнем целиком новой идейно-образной системы. Такая художественная инверсия является свидетельством самобытности повести Н. Королевой, новой модернистической обработки заимствованного сюжета.
It’s considered in the article how Natalena Koroleva used a plot of novel by Georg Moritz Ebers Emperor and created her own version of history of coming of roman emperor Hadrian to Alexandria in her story. There is shown how the plot that was once used by one author after borrowing gets inversion transformation in the plot of other artist, how aesthetic conceptions are changed and shifted, how the means of poetics of each work of art are differed and how the formation of entirely new idea and system occurs. Such artistic inversion is the evidence of originality of story by Natalena Koroleva, her new, modernistic study of plot used by G. Ebers.