У статті аналізується образ хати як світоглядна картина у ліриці поета-дисидента,
лауреата Національної премії імені Тараса Шевченка (1992). У статті переконливо доводиться,
що селянська хата є певною опозицією до міста, ядром, що пов’язує історію, традиції, майбутнє.
Разом з тим вона своєрідно поєднує світи – міфічний, гуцульський та християнський, центрує
специфічний гуцульський карпатський космос, є стоїчною основою світогляду й філософії автора.
Ключові слова: світоглядна картина, топос, міф, образ, символ, метафора.
В статье анализируется образ избы как мировоззренческая картина в лирике поэта-
дисидента, лауреата Национальной премии имени Тараса Шевченко (1992). В работе
убедительно доказано, что сельская изба является определенной оппозицией по отношению к
городу, ядром, которое связывает историю, традиции, будущее. Вместе с тем она своеобразно
объединяет миры – мифический, гуцульский и христианский, центрирует специфический космос
Карпат, является своеобразным стоическим источником мировоззрения и философии автора.
Ключевые слова: мировоззренческая картина, топос, миф, образ, символ, метафора.
Image beat thrash is analysed In article as picture of the world in lyric poet of the poet-desident,
laureate National bonus of the name Tarasa Shevchenko (1992). In work is persuasively proved that
rural beat, thrash is determined opposition to city, kernel, which links the history, traditions, future.
Together with that she seems like unites the worlds – fantastic, Gutsulian and christian, centres-specific
cosmos Karpat, is an seems like by stoical source of the world outlook and philosophy author.
Keywords: picture of the world, topos, myth, image, symbol, metaphore.