У статті окреслено зміст, вияви (біографічні та художні) захоплення Ю. Федьковичем самобутньою матеріально-духовною культурою своїх краян – буковинських гуцулів, зокрема їхнім одягом. Етнозберігаюча символіка народного вбрання могла розцінюватися письменником передовсім як засіб уникнення деіндивідуалізації в суспільному житті і саме тому пристрасно ним пропагувалася. Крім того, це був суто особистісний засіб декларації Ю. Федьковичем народолюбства й естетичних поглядів.
В статье представлены содержание, проявления (биографические и художественные) увлечения Ю. Федьковича самобытной материально-духовной культурой своих земляков – буковинских гуцулов, в частности их одеждой. Этносохраняющая символика народного костюма могла расцениваться писателем прежде всего как средство избежания деиндивидуализации в общественной жизни и именно поэтому страстно им пропагандировалась. Кроме того, это было сугубо личностное средство декларации писателем народолюбия и эстетических взглядов.
In the article, there is an outline of the meaning and manifestations (biographical and artistic) of Y urii Fedkovych’s passion for the original material and spiritual culture of his fellow-countrymen – Bukovynian G utsuls, in particular for their garments. The folk garments’ nationpreserving symbols could be considered by the writer firsr and foremost as a means to avoid deindividualization in public life and that’s why these symbols were ardently propagandized. In addition, it was exactly a personality means of a declaration of love of people and aesthetical views.