Розглядаються проблемні питання українського законодавства, які стосуються
здійснення податковими органами планових та позапланових перевірок субєктів господарювання в сфері обігу готівки й застосування реєстраторів розрахункових операцій. Приводиться практика розгляду спорів в даній сфері адміністративними судами
й приводяться можливі способи вдосконалення чинного законодавства з метою більш
детального регулювання здійснення контролюючими органами так званих «оперативних» перевірок.
Ключові слова: розрахунок готівкою, реєстратор розрахункових операцій, планова
й позапланова перевірка, субєкт господарювання, адміністративне судочинство.
Рассматриваются проблемные вопросы украинского законодательства, которые
касаются осуществления налоговыми органами плановых и внеплановых проверок
субъектов хозяйствования в сфере оборота наличности и применения регистраторов
расчетных операций. Приводится практика рассмотрения споров в данной сфере административными судами, а также возможные пути усовершенствования действующего законодательства с целью более детального регулирования осуществления контролирующими органами так называемых «оперативных» проверок.
Ключевые слова: расчет наличностью, регистратор расчетных операций, плановая и внеплановая проверка, субъект хозяйствования, административное судопроизводство.
This article contains problematic questions of Ukrainian legislative which concern performing by tax departments planned and off-schedule checks of the firms in sphere of cash circulation and using of registrars of settlement operations. This article also contains a practice
of consideration of disputes in the given sphere and also the ways of improving of current legislative with the purpose of more accurate regulation of so called operative checks which
realizing by supervising bodies.
Key words: payment by a cash, the registrar of settlement operations, planned and offschedule check, the subject of managing, administrative legal proceedings.