У даній науковій статті автор, базуючись на методологічному ґрунті соціально-феноменологічного
конструктивізму, намагається виробити концепт феномену релігійної ідентичності. Для цього дослідник
розглядає сукупність існуючих підходів до концептуалізації даного феномену. Він доводить, що проблема
суб’єктивної або соціальної природи релігійної ідентичності, актуалізована в примордіальному й ессенціальному
підході, повністю знімається в теорії соціально-феноменологічного конструктивізму. З позиції останнього автор
робить висновок, що релігійна ідентичність є одним з соціальних конструктів, виникаючих в процесі
суб’єктивного відображення і активного конструювання індивідом релігійної реальності на основі соціальної
категоризації.
В данной статье автор, базируясь на методологическом основании социально-феноменологического
конструктивизма, пытается сформировать концепт религиозной идентичности. Для этого исследователь
рассматривает совокупность существующих подходов к концептуализации данного феномена. Он утверждает,
что проблема субъективной или социальной природы религиозной идентичности, актуализированная в
примордиальном и ессенциальном подходе к ней, полностью снимается в теории социально-феноменологического
конструктивизма. Делая вывод автор утверждает, что религиозная идентичность является одним из
социальных конструктов, возникающих в процессе субъективного отображения и активного конструирования
индивидом религиозной реальности на основе социальной категоризации.
In the given article there is an author, being based on methodological foundation socially of phenomenology
constructivism, tries to form concept of religious identity. For this purpose a researcher considers the aggregate
of existent approaches to concept of the given phenomenon. He asserts that the problem of subjective or social
nature of religious identity, actualizing in primordial and essential approach to her, is fully taken off in the theory
of social-phenomenology constructivism. Drawing conclusion an author asserts that a religious identity is one of
social constructs, arising up in the process of subjective reflection and active constructing by the individual of
religious reality, on the basis of the social categorizing.