У статті з’ясовуються морально-етичні аспекти осмислення російським суспільством прагнень жінок до
вищої освіти в контексті еволюційних соціальних змін періоду модернізації другої половини ХІХ ст.
Пріоритетна увага звертається на вивчення аргументації консерваторів та лібералів, дослідження
громадських очікувань у зв’язку з реалізацією ідеї наукової освіти слабкої статі. Підсумком стає
виокремлення незаперечних аргументів доцільності вищої освіти та професійної реалізації дівчат.
В статье определяются морально-этические аспекты постижения российским обществом женских стремлений
к высшему образованию в контексте эволюционных социальных изменений периода модернизации второй
половины ХІХ ст. Приоритетное внимание обращается на изучение аргументации консерваторов и либералов,
исследование общественных ожиданий в связи с реализацией идеи научного образования слабого пола.
Итогом становится формирование неоспоримых аргументов целесообразности высшего образования и
профессиональной реализации девушек.
Moral and ethical aspects of comprehending by Russian society women’s striving for Righter education in the period
evolutional social changes in the second half the ХІХ-th century determined in the article. Prior attention is paid to the
study of reasoning by conservatries and liberals analyses of social expectations connected with implementation of the
idea of education of the females. The result is forming of indisputable arguments of expediency of highest education
and professional realization of young women.