Дослідження зорієнтоване на виявлення ступеню використання навчальних посібників європейських вчених, їх наукового доробку у навчальній практиці православних колегіумів України. До аналізу залучені не тільки
інструкції для викладачів, конспекти лекцій і каталоги бібліотек колегіумів,
але й джерела особового походження, описи бібліотек викладачів, чернетки
проповідей тощо, непряма інформація діловодної документації. Це дозволяє з’ясувати як поступово на місцевому рівні формувалися уявлення про
європейську університетську культуру.
Исследование сфокусировано на выявлении степени влияния европейского опыта на учебные практики православных коллегиумов
Украины ХVІІІ в. В ходе реализации этого задания обращается внимание на информативные возможности таких видов источников как деловодческая документация, источники личного происхождения, учебные
издания, литературные памятники. Делается вывод о том, что благодаря
как непосредственным, так и опосредованным контактам, европейские
образовательные традиции становились неотъемлемой составляющей
учебной повседневности православных коллегиумов Украины.
The research is focused on revealing of a degree of influence of the European
experience on educational practices of Orthodox collegium in the 18th-century
Ukraine. Throughout the article, special attention is paid to informative resources
of office documentation, sources of a personal origin, educational editions, and
literary memorials as well. The author comes to a conclusion that thanks to both
direct and mediated contacts, the European educational traditions turned out to
be an integral part of learning routine in Ukrainian Orthodox collegium.