Проаналізовано показники економічного розвитку суб’єктів малого підприємництва в контексті розвитку сфери торгівлі. Розглянуто процес кластеризації суб’єктів підприємництва на прикладі формування спеціалізованих торгових центрів. Запропоновано методику гармонізації інтересів учасників кластера шляхом обґрунтування їх інтересів. На основі проведеного дослідження подано рекомендації щодо формування об’єднань кластерного типу з метою підвищення ефективності роботи суб’єктів малого підприємництва і досягнення синергетичного ефекту таких організацій. Ключові слова: кластер, кластеризація, гармонізація інтересів, суб’єкти підприємництва, малий бізнес, синергетичний ефект.
Проанализированы показатели экономического развития субъектов малого предпринимательства в контексте развития сферы торговли. Рассмотрен процесс кластеризации субъектов предпринимательства на примере формирования специализированных торговых центров. Предложена методика гармонизации интересов участников кластера путем обоснования их интересов. На основе проведенного исследования даны рекомендации относительно формирования объединений кластерного типа с целью повышения эффективности работы субъектов малого предпринимательства и достижения синергетического эффекта таких организаций. Ключевые слова: кластер, кластеризация, гармонизация интересов, субъекты предпринимательства, малый бизнес, синергетический эффект.
The activities of economic development of small business entities are analysed in the context of development of trade sphere. The process of clustering of business entities is considered on the example of forming of the specialized shopping centers. The method of interests harmonization of cluster participants is offered by the grounding of their interests. On the basis of the conducted research the recommendations are given in relation to forming associations of cluster type with the purpose of increasing work efficiency work of small business and achieving the synergetic effect of such organizations entities. Key words: cluster, clustering, harmonization of interests, business entities, small business, synergetic effect.