У статті на основі аналізу специфіки сучасної соціокультури та особливостей художньої
творчості, зокрема музичної, розглядаються естетичні аспекти буденно-музичної свідомості.
Показано, що в умовах сучасної соціокультури (ПОСТ-культури) естетичне проявляє себе як
трансестетичне і гіперреальність, або потрапляє в ситуацію інобуття. Звідси буденно-музична свідомість, яка несе в собі архетипічні й екзистенціальні сутності природи музики, постійно
перебуваючи під впливом музичного "фону" інформаційно-комунікативного середовища,
зазнає трансформації й мутації, тобто виступає специфічною формою інобуття естетичного.
The author of this article, on the basic of analysis the modern culture and the features of artistic creation, in particular
musical, tried to discrube the aesthetical aspects of ordinarily-musical consciousness. In the article it is determined that in the
conditions of modern culture (Post-culture) the aesthetic proves itself as transaesthetical and hyper reality and appears in the
situation of aesthetical being. In this connection, ordinarily-musical consciousness which carries in itself an existential essences
of musical nature and constantly being under act of musical "background" of informatively-communicative environment, exposed
to transformation and mutation and comes forward the specific form of aesthetical being.