У статті розкриті питання впровадження інноваційно-проєктної діяльності в процеси економічної взаємодії та розвитку конкурентоспроможності кластеризації з участю закладів освіти. Авторами досліджено роль освітніх установ у формуванні інноваційного середовища в кластерних структурах та їх внесок у зміцнення конкурентоспроможності регіонів. Проаналізовано підходи до інтеграції освіти з економікою через реалізацію проєктів та ініціатив, спрямованих на створення інноваційних продуктів та послуг. Дослідження базується на аналізі практичного досвіду впровадження інновацій в кластеризованих галузях, а також на огляді наукових джерел з цієї теми.
Звідний підхід щодо інтеграції освіти з економікою в контексті кластеризації сприяє створенню сприятливого середовища для розвитку інноваційних ідей та їх подальшої комерціалізації. У роботі детально розглядаються інструменти та методи, які можуть бути застосовані закладами освіти для підтримки інноваційних проєктів у межах кластерів. Висвітлюються також можливі перешкоди та виклики, з якими можуть зіткнутися освітні установи під час реалізації таких ініціатив, а також шляхи їх подолання. Розглянуто тенденції розвитку законодавчого забезпечення державного регулювання інноваційної діяльності в Україні, а також створення сприятливого інституційно-правового середовища для функціонування суб’єктів інноваційного процесу. Визначено основні закони України, що регламентують інноваційну діяльність та її державне регулювання. Обґрунтовано доцільність удосконалення законодавчої бази із запровадження та нормального функціонування моделі інноваційного розвитку в Україні. Проаналізовано недосконалість створеної законодавчої бази регулювання інноваційної діяльності в Україні, запропоновано шляхи вдосконалення регулювання інноваційної діяльності в умовах соціально-економічної нестабільності.
Результати дослідження допоможуть розширити розуміння процесів взаємодії між освітою та економікою в контексті розвитку кластеризації та мають практичне значення для управління кластерами та розвитку економічної взаємодії в регіоні.
The article considers the issues of legal support of state regulation of innovation activity in Ukraine. The lack of legal framework in the innovation sector is a significant factor contributing to the formation and development of innovative activity and the effective use of the existing intellectual potential of the country and its regions. Many barriers exist in laws and regulations, which ultimately adversely affect the formation and development of an innovative climate in the state and its regions, taking into account socio-economic and political instability.
The purpose of the article is to study the degree of legislative provision of state regulation of innovation activity in Ukraine and the search for directions for its improvement in conditions of socio-economic instability. The author determines the basic Ukrainian laws which regulate the innovative activity in Ukraine. The paper substantiates the necessity of legislative framework improvement for the implementation and normal operation of the model of innovative development in Ukraine.
The drawbacks of the present legislative base of innovation activity regulation in Ukraine are analyzed. The article determines the main features of the innovative activity and the ways of implementation of innovative activity regulation. It was determined that regional legislation in the field of regulation of innovation activity may be more progressive than at the national level. In addition, it will not only complement it, but fill in the gaps, especially in terms of terminology, rights and responsibilities of the parties to the innovation process and in other issues related to the specific activity of innovation-integrated structures.