До наших днів у практиці української православної Церкви збереглися богослужбові книги: Октоїх, Тріодь, Мінея, Анфологіон, Ірмологіон, Молитвослов. Особливо у текстах Октоїха та Тріоді
відобразилася покаянна тематика, залежно від часу виконання в церковному році. Вдалося виокремити жанри богослужень (канон, стихира, сідальні, степенні антифони), спостерегти образно-поетичні особливості, які використали богослови-гимнографи для створення покаянного настрою та пережиття християнських подій під час тижня, неділі (тексти Октоїха) та часу посту (Тріоді).
Вдалося виявити особливості розкриття біблійних образів у покаянних текстах недільного вечірнього богослуження (стихири зокрема), які повторюються шість разів у році, згадують постаті
Петра, Магдалини, митаря, розбійника, пророка Йони. Ці тексти містять більш описовий характер. Натомість тексти Постової Тріоді глибше проникають у стан грішної душі, тих самих образів, розкриваючись через плач, прохання помилування, вершиною яких є покаянний канон.
In the practice of the Ukrainian Orthodox Church the liturgical books have been preserved: Oktoih,
Triod, Mineya, Anfologion, Irmologion and others. Repentance themes were especially reflected in the texts
of the Octoich and the Triodion, depending on the time of performance in the church year. It was singled
out the genres of worship (canon, stykhyra, sidalen, antiphons), and was observed the figurative and poetic
features used by hymnological theologians to create a repentant mood and experience Christian events
during the week, Sunday (Octoichus texts) and Lent (Triodian texts). We managed to identify the peculiarities
of revealing biblical images in the penitential texts of the Sunday evening service (stykhyry, in particular)
(which are repeated six times a year), mention the figures of Peter, Magdalene, tax collector, robber,
prophet Jonah and others. These texts are more descriptive. Instead, the texts of the Lent Triodion penetrate
more deeply into the state of the sinful soul, the same images, unfolding through weeping, petitions for
forgiveness, culminating in the penitential canon.