Авторами досліджено проблеми інноваційного розвитку вищої освіти Республіки Узбекистан за умов цифровізації сучасної економіки. Розглянуто та виділено заходи, що реалізуються керівництвом країни та спрямовані на розвиток цифрової економіки, що визначають також шляхи інноваційного розвитку системи вищої освіти держави.
Вивчено передовий досвід розвитку різних аспектів цифровізації суспільства в країнах з розвиненою ринковою економікою та на пострадянському просторі крізь призму можливостей його використання в узбецькому суспільстві. Визначено основні напрями вирішення проблем, що виникають на сучасному ринку праці у зв'язку зі змінами в системі вищої освіти країни в умовах необхідності його цифровізації.
Пропонується розробити стандарти навчання спеціалістів та створити спеціалізовані навчальні центри у сфері електронної комерції. Крім цього, розглядаються також форми, методи та пропозиції щодо координації підготовки фахівців у даній сфері, умови забезпечення зв'язку навчання з виробництвом через організаційно-господарські структури, залучені до процесу електронної комерції. Запропоновано також збільшити витрати держави на створення та розвиток різних елементів інфраструктури цифрової економіки.
The authors conducted a study of the problems of innovative development of higher education in the Republic of Uzbekistan in the conditions of digitalization of the modern economy. The measures implemented by the country's leadership and aimed at the development of the digital economy, which also determine the ways of innovative development of the higher education system of the state, are considered and highlighted.
The best practices of the development of various aspects of the digitalization of society in countries with developed market economies and in the post-Soviet space are studied through the prism of the possibilities of its use in Uzbek society. The main directions of solving the problems arising in the modern labor market in connection with changes in the country's higher education system in the context of the need for its digitalization are determined.
It is proposed to develop standards for training specialists and create specialized training centers in the field of e-commerce. In addition, the forms, methods and proposals for coordinating the training of specialists in this field, the conditions for ensuring the connection of training with production through the organizational and economic structures involved in the process of e-commerce are also considered. It is also proposed to increase government spending on the creation and development of various elements of the infrastructure of the digital economy.