Стаття присвячена пошукам епістемологічної бази аксіологічної фразеології, яка належить до нової й абсолютно неопрацьованої галузі лінгвістики. У розвідці наводяться аргументи
щодо доцільності застосування соціолінгвістичного моніторингу для вивчення аксіологічних ідей, акумульованих фразеологією, та виявлення змін у ціннісних пріоритетах того чи іншого
етносу. Виявлення таких змін сприяє дослідженню основних підвалин формування ментальності народу, тобто пізнанню homo lingualis у цілому.
The paper is devoted to search for epistemological basis of axiological phraseology belonging to
a new and absolutely undeveloped branch of linguistics. The research contains arguments concerning
expediency of the use of axiological ideas, accumulated by phraseology, for study, as well as
determination of changes in value priorities of various ethnoses, sociolinguistic monitoring. Determination
of these changes promotes fixation of the main basis of people’s mentality formation, i.e.
cognition of homo lingualis on the whole.