У статті вперше оприлюднені списки чудотворної ікони «Охтирська Богородиця» із зібрання Національного архітектурно-історичного заповідника «Чернігів стародавній». Проведений аналіз показав, що зібрання ікон «Охтирська Богородиця» відображає досить
широке коло списків цієї ікони кінця XVIII–ХІХ ст., написаних у
різноманітній манері та техніці, які були поширені на Чернігівщині. Введення їх до наукового обігу дозволить дослідити регіональні особливості іконографії, колорит, художні засоби іконописців двох порубіжних регіонів – Чернігівщини та Слобожанщини.
В статье впервые обнародованы списки чудотворной иконы
«Ахтырская Богородица» из собрания Национального архитектурно-исторического заповедника «Чернигов древний». Проведенный анализ показал, что собрание икон «Ахтырская Богородица»
отображает достаточно широкий круг списков этой иконы XVIII–ХІХ ст., написанных в различной манере и технике, которые были
распространены на Черниговщине. Введение их в научный оборот позволит исследовать региональные особенности иконографии,
колорит и художественные средства иконописцев двух соседних регионов – Черниговщины и Слобожанщины.
In the article replicas of the wonder- working icon «Okhtyrska Mother
of God» from the collection of Ancient Chernihiv National Architectural
and Historical Reserve were shown. The analysis showed that the
collection of icons «Оkhtyrska Mother of God» displays a fairly wide
range of lists of this icon of XVIII – XIX centuries written in a variety
of ways and techniques that were common of Chernihiv region. Putting
them into scientific use will allow you to explore regional features of
iconography, color and artistic means of icon painters of two regions –
Chernihiv and Slobozhanshchyna.