Автор досліджує художню колізію “столиця – провінція” з погляду тектуального втілення соціальних міфологічних уявлень та стереотипів в образно оформленому урбанному просторі. У статті докладно проаналізовано семантику соціальних міфів політичного спрямування, визначено сюжетотвірну, композиційну та смислову ролі урбаністичних локусів для художньої експлікації міфологеми виборів, символіки влади, ідеологічних конструктів популізму та месіанізму. Також приділено увагу опозиції “місто – село” і формуванню “містечкового” топосу в сучасній українській прозі.
Автор исследует художественную коллизию “столица – провинция” с точки зрения текстуального воплощения социальных мифологических представлений и стереотипов в образно оформленном урбанистическом пространстве. В статье проанализирована семантика социальных мифов политического направления, определена сюжетообразующая, композиционная и смысловая роли урбанистических локусов для художественной экспликации мифологемы выборов, символики власти, идеологических конструктов популизма и мессианизма. Также рассмотрена оппозиция “город – деревня” и формирование “местечкового” топоса в современной украинской прозе.
Artistic collision “capital – the provinces” is investigated by the author from the point of view of textual realization of social mythological imaginations and stereotypes in the figurative executed urban space. In the article semantics of political direction social myths are analyzed, plotcreative, composition and sensecreative roles of urban locales for artistic explication of votes mythologem, the symbol of power, populism and messianism ideological constructions are defined. Attention is also paid to opposition “capital – the province” and “provincial” topos forming in modern Ukrainian prose.