В статье рассматривается иконография образа Ариадны в аттической вазописи, в связи этого образа с Тесеем и Дионисом. Посуда с изображением Диониса и Ариадны могла быть особо привлекательна для жителей Северного Причерноморья. Хотя этот образ сформировался в Аттике под влиянием различных импульсов, он был популярен среди понтийских греков, где его иконография могла быть иначе принята и интерпретирована. На это имело влияние разное понимание Диониса и роли, в которой он выступал по отношению к понтийским городам.
У статті розглядається іконографія образу Аріадни в аттичному вазопису у зв’язку цього образу з Тесеєм та Діонісом. Посуд з зображенням Діонісу та Аріадни міг бути особливо привабливим для мешканців Північного Причорномор’я. Хоча цей образ сформувався в Аттиці під впливом різних імпульсів, він був популярним серед понтійських греків, де його іконографія могла бути інакше сприйнята та інтерпретована. На це мало вплив різне розуміння Діоніса і ролі, в котрій він виступав по відношенню до понтійських міст.
The article deals with the iconography of the image of Ariadne in Attic painted vases in the context of this image with the images of Theseus and Dionysos. Dishes depicting Dionysos and Ariadne could be particularly attractive to the residents of the Northern Black Sea coast. Although this image was formed in Attic under the influence of various urges, it was popular among the Pontic Greeks where its iconography could be accepted and interpreted differently. Miscellaneous understanding of Dionysos and his role regarding the cities of Pontus had an impact on it.