В українській економічній політиці загострилася дискусія відносно ступеня підтримки банківським сектором реального сектору економіки. Саме зменшення питомої ваги кредитів у ВВП була одною з основних претензій до Голови НБУ, який достроково пішов у відставку у 2020 р. НБУ з 2015 р., імплементуючи в свої нормативні акти останні вимоги Базельського комітету, значно збільшив регулятивні вимоги як до кредиторів по оцінці якості позичальників, так і до бізнесу, вимагаючи повне розкриття інформації про кінцевих бенефіціарів і зв'язок менеджменту із пулом неповернутих кредитів у попередні періоди. Академія Фінансового Управління протягом останніх п’яти років ретельно аналізувала питання взаємодії банківського і реального сектору в своїх дослідженнях. У поточному досліджені показано, що банки за участю держави є флагманами кредитної активності в провідних секторах економіки, але вони в своїх портфелях мають найбільші кейси кредитів, що не обслуговуються позичальниками, які потребують індивідуального підходу для розв’язання. В статті наведена динаміка обсягів кредитування у період 2013 – 2020 рр. в розрізі галузевого кредитування. Також надано пропозиції щодо вдосконалення законодавчої бази ведення банківського бізнесу на 2020 р.
В украинской экономической политике обострилась дискуссия относительно степени поддержки банковским сектором реального сектора экономики. Именно уменьшение удельного веса кредитов в ВВП была одной из основных претензий к председателю НБУ, который досрочно ушел в отставку в 2020 г. НБУ с 2015 г., имплементируя в свои нормативные акты последние требования Базельского комитета, значительно увеличил регулятивные требования как к кредиторам по оценке качества заемщиков, так и к бизнесу, требуя полное раскрытие информации о конечных бенефициарах и связь менеджмента с пулом невозвратных кредитов в предыдущие периоды. Академия финансового управления в течение последних пяти лет тщательно анализировала вопросы взаимодействия банковского и реального сектора в своих исследованиях. В текущем исследовании показано, что банки с участием государства являются флагманами кредитной активности в ведущих секторах экономики, но они в своих портфелях имеют наибольшие кейсы кредитов, не обслуживаемых заемщиками, которые требуют индивидуального подхода для решения. В статье приведена динамика объемов кредитования в период 2013-2020 гг. в разрезе отраслевого кредитования. Также даны предложения по совершенствованию законодательной базы ведения банковского бизнеса на 2020 г.
In Ukrainian economic policy exacerbated the debate over the level of support for the banking sector of the real economy. It was the reduction of the specific weight of the loans in GDP that was one of the main claims to the head of the NBU, who resigned prematurely in 2020. NBU since 2015, by exploiting the latest requirements of the Basel Committee, it has significantly increased the regulatory requirements as creditors to assess the quality of borrowers. The NBU requires full disclosure of the information about the final beneficiaries and the associated management with the breakage of the returned loans in previous periods. The Academy of Financial Management has thoroughly analyzed the issues of banking and real sector interaction in its researches during the last five years. The current research shows that banks with the state's participation are the flagship of credit activity in the leading sectors of the economy, but they in their portfolios have the largest cases of loans that are not operated by borrowers. Problems with negatively classified assets require an individual approach to resolve. The article shows dynamics of volume of crediting in the period 2013 – 2020 years in the context of industry crediting. The article provides proposals for improving the legislative base of banking business for 2020 year.