У статті охарактеризовано процес розбудови об’єднаних територіальних громад Луганської області. Відзначено активність громад та підтримку обраного курсу децентралізації. Вказано на негативні перспективи майбутнього функціонування деяких громад через зміни нормативно-правової бази щодо визначення спроможності ОТГ. На основі аналізу бюджетно-фінансових показників ОТГ визначено розмір фінансових ресурсів, якими оперують громади, та яка частина з них спрямовується на розбудову та покращення рівня життя мешканців. Обґрунтовано, що в умовах зростання конкуренції між громадами за фінансові ресурси для розбудови ОТГ мають формувати власний позитивний образ (імідж), який стає не стільки компонентом розвитку та неабияким чинником привабливості, а дає можливість позиціонувати та успішно просувати локальну територію. Доведено, що найкращі стартові умови для його формування надає використання інструментів ідентифікації, результати якої виражають конкурентні переваги і недоліки, потенційні точки росту та упущені вигоди, внутрішні резерви, тощо. Відзначено, що для реалізації таких вигід результати ідентифікації мають бути максимально враховані при розробці стратегії соціально-економічного розвитку ОТГ, як нормативно-правового акту локального характеру, що визначає життєвий шлях громади. Виходячи з цих положень, виконано моніторинг стратегій розвитку ОТГ Луганської області в контексті використання інструментів ідентифікації. Результати структуровано з врахуванням терміну функціонування громад та акцентів щодо формування їх позитивного образу. Аргументовано, що більшість ОТГ тільки починають використання інструментів ідентифікації, але вони наявні у програмно-цільових документах найбільш спроможних громад, що сприяє їх успішній розбудові. Прямого кореляційного зв’язку між цими процесами не виявлено, в тому числі і через обмежений час функціонування більшості громад регіону.
В статье охарактеризован процесс развития объединенных территориальных громад Луганской области. Отмечена активность громад и поддержка выбранного курса децентрализации. Указано на негативные перспективы будущего функционирования некоторых громад из-за изменений нормативно-правовой базы определения состоятельности ОТГ. На основе анализа бюджетно-финансовых показателей ОТГ определен размер финансовых ресурсов, которыми оперируют громады, и какая часть из них направляется на развитие и улучшение уровня жизни жителей. Обосновано, что в условиях роста конкуренции между громадами за финансовые ресурсы для развития ОТГ должны формировать собственный положительный образ (имидж), который становится не столько компонентом развития и важным фактором привлекательности, а дает возможность позиционировать и успешно продвигать локальную территорию. Доказано, что лучшие стартовые условия для его формирования оказывает использование инструментов идентификации, результаты которой выражают конкурентные преимущества и недостатки, потенциальные точки роста и упущенные выгоды, внутренние резервы, и тому подобное. Отмечено, что для реализации таких выгод результаты идентификации должны быть максимально учтены при разработке стратегии социально-экономического развития ОТГ, как нормативно-правового акта локального характера, который определяет жизненный путь общины. Исходя из этих положений, выполнен мониторинг стратегий развития ОТГ Луганской области в контексте использования инструментов идентификации. Результаты структурированы с учетом срока функционирования громад и акцентов по формированию их положительного образа. Аргументировано, что большинство ОТГ только начинают использовать инструменты идентификации, но они закреплены в программно-целевых документах наиболее состоятельных громад, что способствует их успешному развитию. Прямой корреляционной связи между этими процессами не обнаружено, в том числе и из-за ограниченного времени функционирования большинства громад региона.
The article analyzes and characterizes the development state of amalgamated territorial communities of the Luhansk region. The activity of communities and support for the chosen course of decentralization was noted. The negative prospects for the future functioning of some communities due to the changes in the legal framework for determining the capacity of ATC are pointed out. Based on the analysis of budget and financial indicators of ATC, the amount of financial resources used by the communities is determined and part of them is aimed at developing and improving the living standards of residents.
It is substantiated that in the conditions of growing competition between the communities for financial resources for ATC development they should form their own positive image, which becomes not so much a component of development and a great factor of attractiveness, but gives an opportunity to position and successfully promote local territory. It is proved that the best starting conditions for its formation are provided by the use of identification tools, the results of which express competitive advantages and disadvantages, potential growth points and lost profits, internal reserves, etc. It is noted that in order to realize such benefits, the results of identification should be taken into account as much as possible when developing a strategy for socio-economic development of ATC, as a legal act of a local nature that determines the way of community life. Based on these provisions, monitoring of ATC development strategies of the Luhansk region in the context of using identification tools was performed. The results are structured taking into account the term of communities functioning and emphasis on the formation of their positive image. It is argued that most ATCs are just beginning to use identification tools, it is available in the program-target documents of the most affluent communities, which contributes to their successful development. Direct correlation has been not found between these processes, including due to the limited functioning of most communities in the region.