У статті проведено аналіз основних інструментів забезпечення кооперованого функціонування міст та прилеглих районів у контексті імплементації політики територіальної когезії в Європейському Союзі. Відмічено, що політика територіальної когезії резонує насамперед із практичним втіленням концепції «функціональних міських зон». Сьогодні такі функціональні міські зони часто переростають національні кордони, що породжує необхідність втілення транскордонного адміністрування. Крім того, значна увага приділена впровадженню Інтегрованих стратегій сталого розвитку, які почали втілюватись на пан’європейському рівні в рамках Політики когезії на 2014-2020 рр. як складової загальної трансформації політичної ідеології і практики на користь застосування місцевого підходу.
Зазначено, що «Міський порядок денний ЄС» був запущений у 2016 р. з метою досягнення містами «кращого регулювання», «кращого фінансування» і «кращих знань», а також для досягнення відповідності Цілям сталого розвитку ООН до 2030 р., зокрема в напрямку інклюзивності, безпеки, відновлення і сталого розвитку міст. У той же час відмічено, що пріоритети, теми і міждисциплінарні аспекти Міського порядку денного ЄС розроблялись із врахуванням пріоритетів Стратегії ЄС 2020 заради розумного, сталого та інклюзивного зростання.
В статье проведен анализ основных инструментов обеспечения кооперированного функционирования городов и прилегающих районов в контексте имплементации политики территориальной когезии в Европейском Союзе. Отмечено, что политика территориальной когезии резонирует прежде всего с практическим воплощением концепции «функциональных городских зон». Сегодня такие функциональные городские зоны часто перерастают национальные границы, порождая необходимость воплощения трансграничного администрирования. Кроме того, значительное внимание уделено внедрению Интегрированных стратегий устойчивого развития, которые начали воплощаться на панъевропейском уровне в рамках Политики когезии на 2014-2020 гг., как составляющей общей трансформации политической идеологии и практики в пользу применения местного подхода.
Указано, что «Городская повестка дня в ЕС» была запущена в 2016 г. с целью достижения городами «лучшего регулирования», «лучшего финансирования» и «лучших знаний», а также для достижения соответствия Целям устойчивого развития ООН к 2030 г., в частности в направлении инклюзивности, безопасности, восстановления и устойчивого развития городов. В то же время отмечено, что приоритеты, темы и междисциплинарные аспекты Городской повестки дня ЕС разрабатывались с учетом приоритетов Стратегии ЕС 2020 ради разумного, устойчивого и инклюзивного роста.
The paper reveals the main instruments for ensuring the cooperative functioning of cities and surrounding regions in the context of territorial cohesion policy in the European Union. It was noted that the policy of territorial cohesion resonates primarily with the practical implementation of the concept of "functional urban areas". Currently, such functional urban areas often transcend national borders, necessitating the implementation of cross-border administration. In addition, considerable attention is paid to the implementation of Integrated Sustainable Development Strategies, which began to be implemented at the pan-European level in the framework of Cohesion Policy for 2014-2020 as part of the overall transformation of political ideology and practice in favour of a place-based approach.
It was noted that the “EU Urban Agenda” was launched in 2016 with the aim of achieving “better regulation”, “better funding” and “better knowledge” by cities, as well as to reach the compliance with the UN Sustainable Development Goals till 2030, in particular in the direction of inclusiveness, security, reconstruction and sustainable urban development. At the same time, it was noted that the priorities, themes and interdisciplinary aspects of the EU Urban Agenda were developed taking into account the priorities of the EU 2020 Strategy for smart, sustainable and inclusive growth.