У статті проаналізовано специфіку подачі літопису українського визвольного руху періоду Другої
світової війни в документальних та художніх фільмах, зокрема вказаножанрові особливості та структуру медіаконтекту, який можна використовувати в навчально-освітній та краєзнавчій роботі. Особлива увага приділяється аналізу поданої фактів, термінів, загальної історії про ОУН та УПА у фільмах.
Метою статі є аналіз рівня об'єктивності медіа-інформації у подачі діяльності ОУН та УПА в
роки Другої світової війни; визначення впливу документальних та художніх фільмів на процес формування образу в жителів України про літопис українського визвольного руху періоду Другої світової війни;
виявлення чинників, які впливають сприйняття медіа-інформації про перебіг та значення діяльності
ОУН та УПА в роки Другої світової війни.
Наукова новизна статті полягає в обґрунтуванні впливу історичних та художніх фільмів на формування оціночних суджень про літопис ОУН та УПА. Уточнено зміст формування образу ворога представників – нацистського та сталінського тоталітарних режимі в українській кінодокументалістиці; спростовано міфологізовані моменти українського визвольного руху на прикладі окремих фільмів.
Теоретичні і практичні результати статті розширили концептуальні та методологічні принципи теорії аналізу формування образу/уявлення про український визвольний рух середини ХХ ст. як не від'ємної частини національної/історичної пам'яті.
The article analyzes the specific supply chronicle of the Ukrainian resistance movement during the Second
World War dokumentalynyh and feature films, including the specified genre features and mediakontektu structure
that can be used in teaching and educational and local history work. Particular weight is given to the analysis
of the submitted facts, terms, general history of the OUN and UPA in films.
The goal is gender analysis of media objectivity of information in the supply of OUN and UPA in World
War II; determine the impact of documentaries and feature films to process the image of the inhabitants of Ukraine
Chronicle of the Ukrainian resistance movement during the Second World War; identify factors that influence
the perception of the media information about the events and significance of the OUN and the UPA during
the Second World War.
Scientific novelty article is to substantiate the impact of historical films and the formation of value judgments
chronicle of OUN and UPA. Specifies the content of the image of enemy representatives - Nazi and Stalinist
totalitarian regime in the Ukrainian kinodokumentalistytsi; refuted mythologized moments Ukrainian liberation
movement in the case of some films.
Theoretical and practical results article expanded conceptual and methodological principles of the theory
analysis forming the image / picture of the Ukrainian liberation movement of the mid-twentieth century. if not
negative part of the national / historical memory.
В статье проанализирована специфика подачи летописи украинского освободительного движения
периода Второй мировой войны в документальиних и художественных фильмах, в частности указано
жанровые особенности и структуру медиаконтекту, который можно использовать в учебно-образовательный и краеведческой работе. Особое внимание уделяется анализу представленной фактов, терминов, общей истории об ОУН и УПА в фильмах.
Целью статьи является анализ уровня объективности медиа-информации в подаче деятельности
ОУН и УПА в годы Второй мировой войны; определение влияния документальных и художественных
фильмов на процесс формирования образа у жителей Украины о летописи украинского освободительного движения периода Второй мировой войны; выявление факторов, влияющих на восприятие медиаинформации о ходе и значение деятельности ОУН и УПА в годы Второй мировой войны.
Научная новизна статьи заключается в обосновании влияния исторических и художественных
фильмов на формирование оценочных суждений о летописи ОУН и УПА. Уточнено содержание формирования образа врага представителей – нацистского и сталинского тоталитарного режима в
украинском кинодокументалистике; опровергнуто мифологизированные моменты украинского освободительного движения на примере отдельных фильмов. Теоретические и практические результаты статьи расширили концептуальные и методологические принципы теории анализа формирования образа / представления об украинском освободительном движении середины ХХ в. как отрицательной части национальной / исторической памяти.