У цій статті ми розглянули розвиток української байки на зламі ХІХ –ХХ століть, який відзначився орієнтацією жанру саме на дитяче сприйняття, дослідили тематичне спрямування творів цього періоду, їх виховне значення, характеристики образів персонажів, специфіку використання мовно-стильових засобів, пейзажних картин з національними топонімами, характерних побутових деталей тощо. Дослідження проведено на прикладі творів українських байкарів, серед яких Б. Грінченко, Ю. Федькович,В. Боровик, Олена Пчілка, М. Старицький, Я. Жарко, І. Верхратський, Т. Зінківський, М. Петров, В. Самійленко, І. Манжура, І. Франко та ін.
В этой статье мы рассмотрели развитие украинской басни в конце ХІХ – начале ХХ столетия, которое отметилось ориентацией жанра именно на детское восприятие, исследовали тематическое направление произведений данного периода, их воспитательное значение, характеристики образов персонажей, специфику использования стилистических средств, пейзажных картин с национальными топонимами, характерных бытовых деталей и так далее. Исследование проведено на примере произведений украинских писателей, среди которых Б. Гринченко, Ю. Федькович, В. Боровик, Олена Пчилка, М. Старицкий, Я. Жарко, И. Верхратский, Т. Зинкивский, М. Петров, В. Самийленко, И. Манжура, И. Франко и другие.
In this article we have considered the development to ukrainian fable at the end ХІХ – begin ХХ centuries, which was noted orientation of the genre on baby perception exactly, researched the thematic direction of the product given period, their воспитательное importance, features image personages, specifics of the use the stylistic facilities, landscape pictures with national топонимами, typical home details and so on. The Study is organized on example of the making the ukrainian writers, amongst which B. Grinchenko, Y. Fedikovich, V. Borovik, Olena Pchilka, M. Starickiy, Y. Hot, I. Verhratskiy, T. Zinkivskiy, M. Petrov, V. Samiylenko, I. Mazhura, I. Franco and others.