The objective of this article is to create background for providing research in science literacy area. Authors suggest ideas for extension of science literacy with the aim to save Ukrainian leading position for this direction in the world. Short information about the presentations on World Conference on Science Literacy is given. The Conference was organized by China Association for Science and Technology jointly with UNESCO and World Federation of Engineering Organizations in Beijing in 2018. Authors’ definition for science literacy and grounding for extension of research in this direction are given. Some recommendations are added for coordination of international cooperation for using science literacy as the tool for surviving in changing world.
Целью статьи является методологическое обоснование необходимости исследований в сфере научной грамотности, излагаются идеи по развитию и пропаганде научной грамотности для сохранения ли-дерства Украины по этому направлению в мире. Приведена краткая информация о докладах, сделанных на Всемирной конференции по научной грамотности. Конференция организована Китайской ассоциацией по науке и технике (CAST) совместно с ЮНЕСКО и Всемирной федерацией инженерных организаций в Пекине в 2018 г. Дано авторское определение термина “научная грамотность”, а также обоснование необходимости разработки научной базы по этому направлению. Приведены рекомендации для координации усилий международной общественности, которые будут направлены на формирование научной грамотности как инструмента выживания в меняющемся мире.
Метою статті є методологічне обґрунтування необхідності досліджень у сфері наукової грамотності, викладаються ідеї щодо розвитку та пропаганди наукової грамотності для збереження лідерства України у цьому напрямі в світі. Надана стисла інформація про доповіді, зроблені на Всесвітній конференції з наукової грамотності. Конференція була організована Китайською асоціацією з науки та технологій (CAST) спільно з ЮНЕСКО та Всесвітньою федерацією інженерних організацій у Пекіні в 2018 р. Надано авторське визначення терміну “наукова грамотність”, а також обґрунтування необхідності розробки наукової бази у цьому напрямі. Наведено рекомендації для координації зусиль світової спільноти, що будуть спрямовані на формування наукової грамотності як інструмента виживання у світі, що змінюється.