Розглядається технологічна проблема формування альтернативних представлень проблемних ситуацій в операційному середовищі систем підтримки прийняття рішень. Описується процес онтологічного представлення альтернатив. Визначається онтологія задачі вибору, як платформа формування альтернатив для розв’язання задачі ранжування. Описується процес нормалізації критеріїв, як певних інтерпретацій властивостей понять предметної області, в термінах якої розв’язується задача ранжування. Представлено табличне й графічне відображення станів розв’язання задачі ранжування альтернатив.
Рассматривается технологическая проблема формирования альтернативных представлений проблемных ситуаций в операционной среде систем поддержки принятия решений. Описывается процесс онтологического представления альтернатив. Определяется онтология задачи выбора, как платформа формирования альтернатив для решения задачи ранжирования. Описывается процесс нормализации критериев, как определенных интерпретаций свойств понятий предметной области, в терминах которой решается задача ранжирования. Представлены табличное и графическое отображения состояний решения задачи ранжирования альтернатив.
The technological problem of forming alternative representations of problem situations in the operating environment of decision support systems is considered. The ontology of the selection task as a platform for forming alternatives for solving the ranking task is determined. The process of criteria normalization as certain interpretations of the properties of concepts in the subject domain, in terms of which the ranking problem solves, is described. A tabular and graphical display of the states of the solution of the alternative ranking task is presented.