Запропоновано експрес-методику ранжування за якістю гальванопокриттів, які наносили на внутрішні кільця буксового підшипника локомотивів під час проведення відновлювально-реставраційних робіт. В основу методики покладено явище акустичної емісії, яке супроводжує мікророзтріскування та відшарування покриттів від поверхні кільця за статичного навантаження триточковим згином спеціально підготовлених призматичних зразків з гальванопокриттям. Діапазон навантажень обмежений пружною ділянкою діаграми розтягу матеріалу, яку отримували експериментально. Випробування зразків проводили у три цикли навантаження і на кожному фіксували пружні хвилі акустичної емісії, за сумою амплітуд яких судили про якість адгезії нанесених покриттів.
Предложена экспресс-методика ранжирования по качеству гальванических покрытий, которые наносили на внутренние кольца буксового подшипника локомотивов при проведении восстановительно-реставрационных работ. В основу методики положено явление акустической эмиссии, которое сопровождает микрорастрескивание и отслоение покрытий от поверхности кольца при статической нагрузке трехточечным изгибом специально подготовленных призматических образцов с гальванопокрытием. Диапазон нагрузок ограничен упругим участком диаграммы растяжения материала, которую получали экспериментально. Испытания образцов проводили в три цикла нагрузки и на каждом фиксировали упругие волны акустической эмиссии, по сумме амплитуд которых судили о качестве адгезии наносимых покрытий.
An express-method for quality ranking of the electrodeposits was proposed. The latter were deposited on the inner rings of engine journal bearings during repair-restoration works. The method is based on acoustic emission phenomenon, which accompanies microcracking and delaminations of the coatings from ring surface at static three point bend loading of specially prepared columnar specimens with electrodeposits. A loading range is limited by elastic parts of material stress-strain diagram, which was experimentally received. Specimens were tested in three cycles of loading and elastic waves of acoustic emission were registered at each cycle. Adhesion of the deposited coatings was evaluated by sum of the amplitudes.