У роботі представлені основні засоби, що покладені в основу технології сервіс-орієнтованої інтеграції. Семантичні технології
забезпечують існування певного рівня абстракції над існуючими інформаційними технологіями. Цей рівень дозволяє здійснювати
зв'язок даних, семантики і процесів, що виконуються в розподіленому середовищі. Розвиток цих технологій дасть змогу
організаціям створювати єдине уніфіковане представлення даних у всіх застосуваннях, дозволить точно знаходити необхідну
інформацію, спрощувати корпоративну інтеграцію і інтеграцію мережаних застосувань. Запропонована схема для представлення та
рішення задач в розподіленому середовищі Семантичної мережі. Розглянуто засоби та стандарти інтеграції та координації
мережаних сервісів на основі потоку робіт (workflow).
The emerging paradigm of Semantic Web promises to bring to distributed computation and services the flexibility that the web has brought
to the sharing of Information Recourses. An understanding of fundamental properties of e-service composition is required in order to take
full advantage of the paradigm. This paper examines proposals and standards for e-services from the perspectives of XML, data management,
workflow, and process models. Key areas for study are identified, including behavioural service signatures, verification and synthesis
techniques for composite services, analysis of service data manipulation commands. The offered chart for presentation and decision of tasks
in the distributed environment of the Semantic Web. Facilities and standards of integration and co-ordination of Semantic Web services are
considered on the basis of stream of works (workflow).