This paper presents the results of the experimental analysis of the stress-strain state of the variable stiffness tail compartment (section) designed by the Yuzhnoye Design Bureau. Equivalent compressive forces in the cross-sections of the tail compartment without the trans-port-erector support are analyzed. It is established that the calculated and experimental compressive forces are extremely close.
Подані результати експериментального аналізу напружено-деформованого стану хвостового відсіку змінної жорсткості, який спроектований в КБ "Південне". Аналізу піддавалися еквівалентні стискальні зусилля в поперечних перерізах хвостового відсіку без підтримки транспортно-інсталяційного агрегату. Встановлено, що розрахункові та експериментальні стискальні зусилля надзвичайно близькі.
Представлены результаты экспериментального анализа напряженно-деформируемого состояния хвостового отсека переменной жесткости, который спроектирован в КБ “Южное”. Анализу подвергались эквивалентные сжимающие усилия в поперечных сечениях хвостового отсека без поддержки транспортно-установочного агрегата. Установлено, что расчетные и экспериментальные сжимающие усилия чрезвычайно близки.