В настоящей работе представлены результаты лабораторных и промышленных исследований выполненных с целью выявления значений коэффициентов динамичности взаимодействия единичных крупных кусков и потока насыпного груза с роликоопорами разной конструкции. Определены экспериментально значения коэффициентов динамичности при взаимодействии с жесткими, шарнирными, подпружиненными и податливыми роликоопорами, на основании которых было выполнено сравнение полученных результатов с теоретическими закономерностями различных работ. Установлено, что значение коэффициентов динамичности необходимо выбирать на стадии проектирования ленточных конвейеров в зависимости от места установки роликоопор и их конструкции.
В даній роботі представлені результати лабораторних і промислових експериментальних досліджень виконаних з метою виявлення значень коефіцієнтів динамічності взаємодії одиничних крупних шматків і потоку насипного вантажу з роликоопорами різної конструкції. Визначені експериментально значення коефіцієнтів динамічності при взаємодії з жорсткими, шарнірними, підпружиненими і податливими роликоопорами, на підставі яких було виконано порівняння одержаних результатів з теоретичними закономірностями різних робіт. Встановлено, що значення коефіцієнтів динамічності необхідно вибирати на стадії проектування стрічкових конвеєрів залежно від місця установки роликоопор і їх конструкції.
In this article, results of laboratory and industrial researches of the belt conveyers are shown, objective of which was to specify values for coefficients of dynamic interaction between single lump and stream of the bulk cargo and roller carriages of different designs. Experimental values of dynamic coefficients at interaction with rigid, articulated, spring-loaded and compliant roller carriages were determined and compared with theoretical regularities presented in other works. It is stated that values for the dynamic coefficients should be chosen at the stage of the belt conveyer designing depending on the site of the roller carriage installation and its design.