Статтю присвячено аналізу динаміки вантажообігу та обсягів вантажних перевезень в Україні як основних показників, що характеризують роботу транспортно-логістичних підприємств. Досліджено структуру послуг з вантажних перевезень за видами транспорту та структурні зрушення, а також виявлено проблеми у функціонуванні відповідних видів транспорту, що зумовили ці зрушення. На основі регресійних моделей, зокрема з фіктивними змінними, встановлено негативні тенденції розвитку транспортно-логістичної сфери та виявлено чинники, що зумовили їх формування. Обґрунтовано, що основними напрямами роз¬в’язання проблем функціонування та розвитку національної транспортної логістики є оновлення технічної бази транспортних підприємств відповідно до сучасних стандартів та удосконалення логістичної інфраструктури задля подальшої інтеграції у міжнародну транспортно-логістичну систему.
Статья посвящена анализу динамики грузооборота и объемов грузовых перевозок в Украине как основных показателей, характеризующих работу транспортно-логистических предприятий. Исследована структура услуг по грузовым перевозкам с точки зрения используемых видов транспорта и структурные сдвиги, а также выявлены проблемы в функционировании соответствующих видов транспорта, обусловившие эти сдвиги. На основе регрессионных моделей, в частности с фиктивными переменными, установлены негативные тенденции развития транспортно-логис¬тической сферы и выявлены факторы, обусловившие их формирование. Обосновано, что основными направлениями решения проблем функционирования и развития национальной транспортной логистики является обновление технической базы транспортных предприятий в соответствии с современным стандартам и совершенствование логистической инфраструктуры для дальнейшей интеграции в международную транспортно-логистическую систему.
The paper analyzed dynamics of freight turnover and volumes of freight traffic in Ukraine as the basic indices characterizing operation of transportation logistics enterprises. Structure of freight services in the context of transportation vehicles as well as changing structure has been studied; moreover, problems concerning corresponding transportation modes, stipulating the changes, have been identified. Relying upon regressive models, including those with fictitious variables, negative tendencies of transportation logistics sphere development have been determined as well factors which stipulated their formation. It has been substantiated that upgrade of technical facilities of transport enterprises in accordance with the current standards, and improvement of logistics infrastructure for further integration into international transportation logistics system are the key tendencies to solve problems of national transport logistics functioning and developing.