У статті розглянуто роман Василя Шкляра “Ностальгія” з позицій постколоніальної критики,
культурної антропології, з погляду функціонування в тексті постатей і символів, знакових
для української культурної, національної ідентичності. Дослідження торкається проблем
постчорнобильського синдрому, ресентименту колоніального об'єкта, історичної пам'яті, зокрема
пам'яті топографічної, процесів деконструкції імперських стереотипів, радянських упереджень
та реконструкції автентичного українського світу.
The article approaches Vasyl Shkliar’s novel “Nostalgia” from the viewpoint of postcolonial
criticism, focusing on the analysis of characters and symbols which are of significance for Ukrainian
cultural and national identity. The study touches upon the so-called post-Chernobyl syndrome, the
ressentiment of colonial object, historical memory including topographic memory, the deconstruction
of imperial stereotypes and soviet biases, as well as upon the reconstruction of authentic Ukrainian
world.
В статье рассмотрены роман Василия Шкляра
“Ностальгия” с позиций постколониальной
критики, культурной антропологии, с точки
зрения функционирования в тексте фигур и
символов, знаковых для украинской культурной,
национальной идентичности. Исследование
к асается проблем постчернобыльского
синдрома, ресентимента колониального
объекта, исторической памяти, в частности
памяти топографической, процессов
деконструкции имперских стереотипов,
советских предубеждений и реконструкции
аутентичного украинского мира.