The results of an experimental investigation of an improved spark-capacitor ignition system are presented. The
high-speed shooting and oscillography techniques were used. Influence of the ignition system parameters on a size of
an ignition region, a time scale of spark energy input and discharge efficiency has been found out. The reason of the
high spark efficiency has been explained. Variants of circuit diagrams generating a single arc pulse and double arc
pulse have been tested.
Наведено результати експериментального дослідження удосконаленої іскро-конденсаторної системи запалювання. Використовувалися методи високошвидкісного фотографування і осцилографічного дослідження. Виявлено вплив параметрів системи запалювання на розмір області запалювання, динаміку введення енергії в іскру та ефективність розряду. Обґрунтовано причину високої ефективності введення енергії в іскру.
Проведено тестування варіантів розрядного кола, що генерують одиночний і подвійний дугові імпульси.
Представлены результаты экспериментального исследования усовершенствованной искроконденсаторной системы зажигания. Использовались методы высокоскоростного фотографирования и осциллографического исследования. Выявлено влияние параметров системы зажигания на размер области воспламенения, динамику ввода энергии в искру и эффективность разряда. Обоснована причина высокой эффективности ввода энергии в искру. Проведено тестирование вариантов разрядной цепи, генерирующих
одиночный и двойной дуговые импульсы.