У статті розглянуто актуальні моделі художньо-біографічної драми, що апелюють до інтертексту
життя, творчості та рецепції Тараса Шевченка. Висвітлено конфлікт невідповідності жанрових
традицій художньо-біографічної драми й охоронних тенденцій культури щодо канонізованих
постатей, проаналізовано нові художні знахідки сучасних драматургів, які уможливлюють
перепрочитання Шевченкового інтертексту.
The article reviews actual models of biographical drama that deal with the intertext of life, works, and
reception of Taras Shevchenko. It highlights the discrepancy between genre traditions of biographical
plays about artists and protective cultural trends concerning canonized public figures. The author also
surveys new artistic devices employed by contemporary playwrights which bring about their rereadings
of Shevchenko’s intertext.
В статье рассматриваются актуальные
модели художественно-биографической драмы,
апеллирующие к интертексту жизни, творчества и
рецепции Тараса Шевченко, освещается конфликт
несоответствия жанровых традиций художественно-
биографической драмы и охранительных тенденций
культуры относительно канонизированных ею
фигур, отмечаются художественные находки
современных драматургов, предоставляющие
возможность перепрочтения интертекста Шевченко.