Проаналізовано еволюційний розвиток систем електропостачання залізниць і комп’ютерних мереж та технологій керування ними. Показано, що основою оптимізації електроспоживання є напрямок, пов’язаний з інтелектуалізацією процедур електропостачання. Побудовано граф, топологія якого адекватно відображає типову архітектуру комп’ютерної мережі керування на рівні дистанції електропостачання залізниць, для дослідження взаємоінтеграції електромережевої інфраструктури та комп’ютерної архітектури всережимного керування. Запропоновано диференційну математичну модель для дослідження комп’ютерної архітектури всережимної системи керування дистанцією електропостачання та методи визначення в аналітичному вигляді значень ймовірностей станів вузлів, пропускної спроможності, кількості відмов заявок як основи інтелектуалізації процедур електропостачання.
Проанализировано эволюционное развитие систем электроснабжения железных дорог и компьютерных сетей и технологий управления ими. Показано, что основой оптимизации электропотребления является направление, связанное с интеллектуализацией процедур электроснабжения. Построен граф, топология которого адекватно отражает типовую архитектуру компьютерной сети управления на уровне дистанции электроснабжения железных дорог, для исследования взаимоинтеграции электросетевой инфраструктуры и компьютерной архитектуры всережимного управления. Предложена дифференциальная математическая модель для исследования компьютерной архитектуры всережимной системы управления дистанцией электроснабжения и методы определения в аналитическом виде значений вероятностей состояний узлов, пропускной возможности, числа отказов заявок как основы интеллектуализации процедур электроснабжения.
The authors analyze the joint evolutionary development of power supply systems in railways and computer networks and their management technologies. It is shown that the basis of energy consumption optimization is related to intelligent power supply procedures. The authors propose a graph topology that adequately reflects the model architecture for computer network managementat the level of railway power distance, for the mutual integration of grid infrastructure and computer architecture at all-management level of railway supply distance. The differential mathematical model is proposed for the analysis of the computer architecture of a fully integrated management system for power supply distance and methods are specified to determine, in analytical form, the probability values of the nodes, throughput capabilities, the number of failures, as the basis of intellectualization of power supply procedures.