Конфлікт українського письменника-полеміста Івана Вишенського зі Львівським Успенським
братством розглядається в контексті діалогу епох Ренесансу й Бароко. Цей діалог у Речі
Посполитій набуває міжетнічного й понадконфесійного характеру. Позиції Львівського
братства визначаються гуманістичними засадами його громадської діяльності. Творчість Івана
Вишенського тяжіє до стилю бароко. Про це свідчать риси містицизму в його релігійних поглядах,
узалежнення ним освіти від релігійного виховання, поетика із широким використанням метафор,
контрасту, повчальних прикладів.
The conflict between Ukrainian polemicist Ivan Vyshensky and the Lviv Dormition Brotherhood is
placed here in the context of dialogue between Baroque and Renaissance. In the Polish-Lithuanian
Commonwealth, this dialogue assumed a superconfessional and interethnic character. The positions
of the Lviv Brotherhood were determined by humanist principles of its social activities. Ivan Vyshensky,
in his turn, was strongly attached by the principles of Baroque. The mystical nature of his religious
views, his subordination of education to religious upbringing, extensive use of metaphors, contrasts,
instructive examples typical of his poetics are the best evidence of this trend.
Конфликт украинского писателя-полемиста Ивана
Вышенского с Львовским Успенским братством
рассматривается в контексте диалога эпох Ренессанса
и Барокко. Этот диалог в Речи Посполитой приобретает
межэтнический и надконфесиональный характер. Позиции
Львовского братства определяются гуманистическими
принципами его общественной деятельности. Иван Вишенский
своим творчеством тяготеет к стилю барокко. Об этом
свидетельствуют черты мистицизма в его религиозных
взглядах, подчеркивание им зависимости образования от
религиозного воспитания, поэтика с широким использованием
метафор, контраста, поучительных примеров.