У статті порівнюється імпресіоністична манера творчості двох митців. Увагу зосереджено на
розмаїтті тембрових засобів, нових прийомах фортепіанної техніки, властивих французькому
композиторові, і поліфонічних імпресіоністичних образах новели М. Коцюбинського “На
острові”, творених за допомогою зазначених музичних ефектів. Індивідуальна манера прозаїка
увиразнюється через порівняння за критерієм розгортання тональності творів. Авторка доводить,
що обом митцям була притаманна новаторська мистецька техніка, поліфонічність, звукопис,
поетизація природи. Як творчість Дебюссі значно збагатила виражальні засоби музики, так і
доробок Коцюбинського став явищем непересічним з огляду на імпресіоністичну техніку чистих
фарб, вишукане застосування кольоро-звукових образів, увагу до прозорого ритму.
The article draws a comparison between the impressionist manner of writing in literature and music,
as exemplified in the texts by Mykhaylo Kotsiubynsky and in the musical pieces by Claude Debussy.
The author explores the richness of timbral palette and new piano technique developed by the French
composer, and traces their influence on the impressionist images in M. Kotsiubynsky’s short story “On
the Isle”. The manner of writing peculiar to M. Kotsiubynsky is also confronted with that of C. Debussy
on the basis of tonal idioms. According to the researcher, both artists employed innovative stylistic
devices and polyphonic structures, imitative sound patterns and vivid depictions of nature. Not unlike
Debussy whose works expanded the expressive means of music, Mykhaylo Kotsiubinsky established
his reputation as a pioneer of pure colors, subtle chromatic and acoustic images and a master of transparent
rhythmical schemes.
В статье сделана попытка сравнения
импрессионистической манеры творчества
украинского писателя и французского композитора.
Внимание сосредоточено на сравнении
разнообразия тембровых средств, новых приёмов
фортепианной техники и создании полифонических
импрессионистических образов в новелле “На
острове”, достигнутых с использованием указанных
музыкальных эффектов. Творческая манера
Коцюбинского сопоставлена с французским
музыкантом ещё и по критерию разворачивания
тональности произведений. Автор доказывает, что
для обоих творцов была характерна новаторская
техника, полифоничность, звукопись, поэтизация
природы. Как творчество Дебюсси значительно
обогатило изобразительные средства музыки,
так и наследие Коцюбинского стало уникальным
явлением в украинской литературе с точки зрения
импрессионистической техники чистых красок,
изысканного использования цвето-звуковых
образов, внимание к прозрачному ритму.