У статті запропоновано нове структуроване бачення законодавчого забезпечення функціонування організаційних складових трикутника знань в Україні через призму сприяння інноваційному розвитку. Проаналізовано організаційний контент трьох опорних точок трикутника знань (освіта, дослідження, інновації), відповідних ланок їх взаємодії, а також регуляторного та координаційного середовища.Встановлено, що в Україні в існуючих нормативних актах не знайшли відображення такі організаційні форми, як інноваційні кластери, технологічні платформи, бізнес-ангели, акселератори тощо, так само, як і в практичній діяльності (за винятком стартапів).Дуальна освіта (передбачена Законом про вищу освіту, але нормативно не забезпечена), глибша кооперація з підприємствами як елементи необхідних реформ теж не дістали належного нормативного вираження.Виявлено, що наразі середовище функціонування трикутника знань (зокрема, роль регіонального самоврядування, залученість до проблематики різних громадських структур, інноваційний клімат, партнерські ради, фонди, центри кращого інноваційного досвіду - всі ті структури, які великою мірою є добровільним відгуком регіону на вирішення проблем інноваційного розвитку) є об’єктом уваги переважно тільки в теоретичних дослідженнях. Законодавчо закріплена необхідність суспільної уваги до розвитку інноваційної культури виявлена тільки в одному документі, хоча саме вона може дати поштовх до ширшого розвитку інновацій.На основі здійсненого аналізу запропоновано напрями розвитку організаційного забезпечення функціонування трикутника знань в Україні.
В статье предложено новое структурированное видение законодательного обеспечения функционирования организационных составляющих треугольника знаний в Украине через призму содействия инновационному развитию. Проанализирован организационный контент трех опорных точек треугольника знаний (образование, исследования, инновации), соответствующих звеньев их взаимодействия, а также регуляторной и координирующей среды.Результаты анализа показывают, что в Украине в существующих нормативных актах не нашли отражения такие организационные формы, как инновационные кластеры, технологические платформы, бизнес-ангелы, акселераторы и др., так же, как и в практической деятельности (за исключением стартапов).Дуальное образование (предусмотренное Законом о высшем образовании, но нормативно не обеспеченное), более глубокая кооперация с предприятиями как элементы необходимых реформ также пока не получили надлежащего нормативного выражения.Выявлено, что среда функционирования треугольника знаний (в частности, роль регионального управления, вовлеченность в проблематику различных общественных структур, инновационный климат, партнерские советы, фонды, центры передового инновационного опыта - все те структуры, которые во многом определяют добровольный отклик региона на решение проблем инновационного развития) является объектом внимания в основном только в теоретических исследованиях. Законодательно закрепленная необходимость общественного внимания к развитию инновационной культуры обнаружена только в одном документе, хотя именно она может дать толчок к более широкому развитию инноваций.На основе проведенного анализа предложены направления развития организационного обеспечения функционирования треугольника знаний в Украине.
A new structured vision of the legislative framework for the functioning of the organizational components of the knowledge triangle in Ukraine through the prism of the promotion of innovative development was explored. The organizational content of three pillar points of the knowledge triangle (education, research and innovation), corresponding links of their interaction, as well as the regulatory and coordinating environment is analyzed.The results of the study indicate that the existing organizational forms, such as innovative clusters, technological platforms, business angels, accelerators, etc., have not been reflected in existing legislative norms and regulations, as well as in practical activities (with exception to start-ups).Dual education (mentioned in the Law on Higher Education, but not regulated in details), deep cooperation with enterprises as a part of education and as an element of necessity, have not received proper normative expression.In addition, it was found, that the knowledge triangle functioning environment, in particular - the regional governance’s role, different public structures’ involvement in problems in question, the innovative climate, partnership boards, foundations, centres of advanced innovative experience - all the structures, that to a large extent is the voluntary response of the region itself to solving the problems of innovative development, as is the object of attention, so far exist mainly only in theoretical studies. Legally stipulated the need for public attention to the development of innovation culture was revealed only in one document, but it itself can give impetus to the massive development of innovation.On the basis of the performed analysis, the directions of development of organizational support for the functioning of the knowledge triangle in Ukraine are proposed.