Зроблено оцінку освітнього потенціалу як основного інструменту знаннєвого розвитку регіонів України. Обґрунтовано цінність знаннєвого розвитку для усіх типів постіндустріальної економіки, основними видами якої є інформаційна економіка, економіка знань, SMART-економіка, програмована економіка. Встановлено, що інтенсифікація знаннєвого розвитку території є головною умовою формування економіки знань у регіоні. Обґрунтовано перелік показників, які треба використовувати для моніторингу стану знаннєвого розвитку регіонів, які дозволяють отримати повноцінну оцінку наявних диспропорцій у розвитку та розподілу потенціальних можливостей щодо отримання освіти для населення регіону і країни; наявності студентів у загальній кількості населення певної території; якісного забезпечення процесу оновлення та нагромадження знань викладачами, які мають наукову ступінь. Зроблено групування регіонів України за потенційними можливостями в освіті, що має стати основою для розробки обґрунтованих стратегій щодо формування ЕЗ у кожній області. Було визначено чотири групи областей за рівнем потенціалу знаннєвого розвитку.
Произведена оценка образовательного потенциала как основного инструмента знаниевого развития регионов Украины. Обоснована ценность знаниевого развития для всех типов постиндустриальной экономики, основными видами которой являются информационная экономика, экономика знаний, SMART-экономика, программируемая экономика. Установлено, что интенсификация знаниевого развития территории является главным условием формирования экономики знаний в регионе. Обоснован перечень показателей, которые нужно использовать для мониторинга состояния знаниевого развития регионов, которые позволяют получить полноценную оценку имеющихся диспропорций в развитии и распределении потенциальных возможностей по получению образования для населения региона и страны; наличии студентов в общей численности населения определенной территории; качественного обеспечения процесса обновления и накопления знаний преподавателями, которые имеют научную степень. Сделана группировка регионов Украины в зависимости от потенциальных возможностей в образовании, что является основой для разработки обоснованных стратегий по формированию экономики знаний в каждой области Украины. Были определены четыре группы областей в зависимости от уровня потенциала знаниевого развития.
The estimation of educational potential as the basic tool of knowledge development of regions of Ukraine is made. The value of knowledge development for all types of postindustrial economy, the main types of which is information economy, knowledge economy, SMART-economy, programmable economy, is grounded. It is established that the intensification of the knowledge-based development of the territory is the main condition for the formation of a knowledge economy in the region. The list of indicators that should be used to monitor the state of knowledge development of the regions is substantiated, which allows to get a full assessment of the existing disproportions in the development and distribution of potential opportunities for obtaining education for the population of the region and the country; presence of students in the total population of a certain territory; quality maintenance of the process of renewal and accumulation of knowledge by teachers who have a scientific degree. A grouping of the regions of Ukraine is made depending on the potential opportunities in education, which is the basis for the development of sound strategies for the formation of knowledge economy in each region of Ukraine. Four groups of regions have been identified, depending on the level of the potential of knowledge development.