Технологія внутрішнього відвалоутворення широко розповсюджена на глибоких залізорудних кар’єрах. У більшості випадків, при прийнятті рішення про її використання, гірничо-технічна ситуація аналізується вузько, не враховуючи комплексного впливу внутрішнього відвалу на систему вантажопотоків кар’єру. Дослідження проводиться з метою підвищення ефективності роботи екскаваторно-автомобільного комплексу при використанні тимчасових внутрішніх відвалів. У статті описується аналіз сучасних умов функціонування і перспектив подальшого розвитку екскаваторно-автомобільних комплексів глибоких залізорудних кар’єрів. Розглядаються характерні особливості технології внутрішнього відвалоутворення, гірничо-геологічні та гірничо-технічні умови, що визначають область її застосування. Розроблено методику аналізу транспортної системи кар’єру з алгоритмом обґрунтування раціональної області використання технологічних схем з внутрішнім відвалоутворенням, кільцевим рухом та попутним навантаженням кар'єрних автосамоскидів. В запропонованому варіанті перевірка доцільності використання здійснюється у кілька етапів. Спочатку використовується система оптимізаційних моделей для визначення необхідної кількості транспорту для виконання планового завдання та оцінки транспортних можливостей існуючого парку кар’єрних автосамоскидів. Потім перевіряється можливість зменшення транспортної роботи завдяки створенню внутрішнього відвалу у оптимальному місці простору кар’єру. У кінці, створюється імітаційна модель для перевірки ефективності процесу функціонування екскаваторно-автомобільного комплексу у змінених умовах. Застосування методології дозволить значно підвищити якість інженерних рішень по використанню внутрішнього відвалоутворення на глибоких залізорудних кар’єрах.
Технология внутреннего отвалообразования широко распространена на глубоких железорудных карьерах. В большинстве случаев, при принятии решения о ее использовании, горнотехническая ситуация анализируется узко, не учитывая комплексного воздействия внутреннего отвала на систему грузопотоков карьера. Исследование проводится с целью повышения эффективности работы экскаваторного-автомобильного комплекса при использовании временных внутренних отвалов. В статье описывается анализ современных условий функционирования и перспектив дальнейшего развития экскаваторно-автомобильных комплексов глубоких железорудных карьеров. Рассматриваются характерные особенности технологии внутреннего отвалообразования, горно-геологические и горнотехнические условия, определяющие область ее применения. Разработана методика анализа транспортной системы карьера с алгоритмом обоснования рациональной области использования технологических схем с внутренним отвалообразованием, кольцевым движением и попутной погрузкой карьерных автосамосвалов. В предложенном варианте проверка целесообразности использования в конкретных условиях осуществляется в несколько этапов. Сначала используется система оптимизационных моделей для определения необходимого количества транспорта для выполнения планового задания и оценки транспортных возможностей существующего парка карьерных автосамосвалов. Потом, проверяется возможность уменьшения транспортной работы благодаря созданию внутреннего отвала в оптимальном месте пространства карьера. Затем строится имитационная модель экскаваторно-автомобильного комплекса для проверки эффективности процесса его функционирования в изменѐнных условиях. Применение методологии позволит значительно повысить качество инженерных решений по использованию внутреннего отвалообразования на глубоких железорудных карьерах.
Internal dumping technology is widespread in the deep iron ore open pits. In most
cases, when deciding on its usage, mining situation is analyzed narrowly, excluding the complex
influence of internal dumps on the open pit’s cargo flows system. The purpose of the research is
improvement of the shovel-truck system efficiency using the internal temporary dumps.
The analysis is based on the current operating conditions of shovel-truck systems in deep iron
ore open pits, characteristics of the internal dumping technology, geological and mining conditions
that determine its application scope. Preliminary methodology of open pit transport scheme analysis
with the further technique of internal dumping justification is showed in the article. The feature of
the method is its ability to define the rational application areas of the technological schemes with
internal dumping, ring movement and passing loading of haul trucks.
In the proposed version, it is done in a few steps. Initially, system of optimization models is applied
to define the required number of transport to perform the mining plan and to test the existing
haul truck fleet transportation possibilities. After it, creation of the optimally located internal dump
is checked as an opportunity to reduce the insufficient transport work. Lastly, simulation model is
built to check the efficiency of the shovel-truck system in the changed conditions. The use of the
methodology will significantly improve the quality of engineering decisions about the internal
dumping usage in the deep iron ore open pits.