Встановлено інтенсивність руйнування високоазотних марганцевих сталей під час
сухого тертя кочення з проковзуванням за навантажень від 40 до 60 kg. Під час тертя спостерігали зменшення інтенсивності зношування зі збільшенням навантаження,
що пов’язано з припрацюванням матеріалів. Важливим чинником, що запобігає інтенсивному зношуванню сплавів, є пасивувальна плівка, яка відновлюється під час
тертя за присутності кисню. Під час схоплювання розміри продуктів зношування за
навантаження 50 kg становлять 30…50 μm. На поверхні тертя в зонах виривів спостерігають підвищений вміст карбідоутворювальних елементів, що свідчить про
інтенсивне руйнування матеріалу біля цих елементів.
Определена интенсивность разрушения высокоазотных марганцевых сталей в условиях сухого трения качения с проскальзыванием при нагрузке от 40 до 60 kg. В
условиях трения наблюдали уменьшение интенсивности изнашивания при увеличении
нагрузки, что связано с прирабатываемостью сплавов. Важным фактором, сдерживающим
сплавы от интенсивного изнашивания, является пассивирующая пленка, которая может
возобновляться в условиях трения за счет присутствия кислорода. При схватывании размеры продуктов изнашивания при нагрузке 50 kg равны 30…50 μm. На поверхности трения в зонах вырывания наблюдают повышенное содержание карбидообразующих элементов, что свидетельствует об интенсивном разрушении материала возле этих элементов.
The intensity of high-nitrogen Mn steels fracture under dry rolling friction
with sliding for loads of 40 to 60 kg is established. During friction the decrease of wear intensity
with the loading growth, related with material operation was observed. The important factor that
prevents the intensive wear of alloys is the passivation film, that is reduced under friction in the
oxygen presence. During setting the sizes of the wear products under loading of 50 kg are
30…50 μm. The higher content of carbide-forming elements is found on the friction surface in
the torn out sites, thus proving the intensive fracture of the material in the region of carbideforming
elements.