У статті проаналізовано особливості категорії автора в романі В.Кашки “Житло”. У суб’єктній структурі
роману виявлено конфлікт мовної самоідентифікації автора. Зміна авторських текстуальних масок
розглядається як конфлікт між текстуальними практиками постмодерністської літератури та залишковими
практиками радянського дискурсу.
This article examines the constitutive features of the author’s concept in Volodymyr Kashka’s novel “A
Dwelling Place”. The subject structure of the novel reveals the conflict of the author’s linguistic self-identification.
The author’s alternation of textual masks is interpreted here as a conflict between the textual practices of the
postmodernism literature and the remanent practices of the Soviet literary discourse.
В статье проанализированы особенности категории автора в
романе В.Кашки “Жилище”. В субъектной структуре романа
обнаружен конфликт языковой самоидентификации автора.
Смена авторских текстуальных масок рассматривается как
конфликт между текстуальными практиками постмодернистской
литературы и остаточными практиками советского дискурса.