Метою статті є визначення стратегічних напрямів удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств в умовах нестійкої національної економіки. Виявлено чинники, які впливають на організацію процесів збутової діяльності вугледобувних підприємств. Виконано аналіз і прогнозування показників збутової діяльності вугледобувних підприємств. Надано пропозиції щодо вдосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств в умовах нестабільності попиту, які включають формування системи контрактних взаємовідносин із різними категоріями споживачів; обґрунтовано доцільність створення синдикату; надано інформаційне забезпечення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств. Запропоновано методичний підхід до оцінки очікуваного ефекту від реалізації заходів щодо вдосконалення організації збутової діяльності підприємств вугільної промисловості та здійснено його апробацію.
Целью статьи является определение стратегических направлений совершенствования организации сбытовой деятельности угледобывающих предприятий в условиях неустойчивой национальной экономики. Выявлены факторы, влияющие на организацию процессов сбытовой деятельности угледобывающих предприятий. Выполнены анализ и прогнозирование показателей сбытовой деятельности угледобывающих предприятий. Даны предложения по совершенствованию организации сбытовой деятельности угледобывающих предприятий в условиях нестабильности спроса, включающие формирование системы контрактных взаимоотношений с различными категориями потребителей; обоснована целесообразность создания синдиката; представлено информационное обеспечение организации сбытовой деятельности угледобывающих предприятий. Предложен методический подход к оценке ожидаемого эффекта от реализации мероприятий по совершенствованию организации сбытовой деятельности предприятий угольной промышленности и выполнена его апробация.
The purpose of the article is to determine the strategic directions for improving the organization of marketing activity of coal-mining enterprises in an unstable national economy. As a result of the research, factors affecting the organization of marketing activity of coal-mining enterprises have been identified. The analysis and forecasting of indicators of marketing activity of coal-mining enterprises are fulfilled. Proposals for improving the organization of marketing activities of coal-mining enterprises are given. In conditions of instability of demand, which include formation of a system of contractual relationships with various categories of consumers; justification of the expediency of creating a syndicate; information support of the organization of marketing activity of coal-mining enterprises. A methodological approach to assessing the expected effect of implementing measures to improve the organization of sales activities of coal industry enterprises is proposed and its approbation is carried out.