Проаналізовано зміни в системі управління навчальними округами України
напередодні та в роки Першої світової війни. Основну увагу акцентовано на
специфіці компетенції попечителів округів, кадрових змінах, фінансових питаннях, доброчинних ініціативах та ін. З’ясовано ряд питань, пов’язаних з
проявами «шпигуноманії» щодо чиновницького апарату, педагогічного персоналу та учнів і студентів навчальних закладів у межах Київського, Одеського та Харківського округів.
Проанализированы изменения в системе управления учебными округами Украины
накануне и в годы Первой мировой войны. Основное внимание акцентировано на
специфике компетенции попечителей округов, кадровых изменениях, финансовых вопросах, благотворительных инициативах и др. Выяснено ряд вопросов, связанных с
проявлениями «шпиономании» по отношению к чиновничьему аппарату, педагогическому персоналу, учащимся и студентам учебных заведений в пределах Киевского, Одесского и Харьковского округов.
Changes in system of educational districts management in Ukraine before and during the
First World War are analyzed. Main attention is paid to competence of district leaders, staff
changes, financial issues, charitable initiatives etc. Number of issues linked to manifestations
of «espionage craze» towards bureaucracy, teaching staff, pupils and students educational
institutions in Kyiv, Odessa and Kharkiv districts are found out.