У статті запропонована взаємопов'язана система понять, які відображають розвиток регіональних освітніх кластерів, що розширює теоретичне уявлення про функціонування регіональної інноваційної системи. Авторами визначено та систематизовано типологію кластерної політики, сформовано фактори, які впливають на створення, функціонування і розвиток кластерів. Досліджено особливості та концептуальні основи міжнародного досвіду формування регіональних освітніх кластерів. Проаналізовано умови формування та функціонування освітнього кластера в Україні.
В статье предложена взаимосвязанная система понятий, которые отображают развитие региональных образовательных кластеров, расширяющая теоретическое представление о функционировании региональной инновационной системы. Авторами определенна и систематизирована типология кластерной политики, сформированы факторы, которые влияют на создание, функционирование и развитие кластеров. Исследованы особенности и концептуальные основы международного опыта формирования региональных образовательных кластеров. Проанализированы условия формирования и функционирования образовательного кластера в Украине.
In the article, the interconnected system concepts are presented that reflect the development of regional educational cluster and extends the theoretical understanding of the functioning of the local innovation system. The authors systematically identified the typology of group policy, formed factors affecting the creation, operation, and development of clusters. The features and conceptual foundations of international educational experience of regional clusters formation are investigated. The conditions of formation and functioning educational cluster in Ukraine are suggested.