Досліджено важливі для експлуатації властивості одержаних методою порошкової металурґії кобальтових стопів, зміцнених карбідами ніобію та титану. Визначено залежність твердости порошкових стопів від вмісту в них карбіду при температурах від кімнатної до 1150°C. Встановлено, що за характеристиками жаростійкости при температурі 1100°C порошкові кобальтові стопи з карбідом титану переважають стопи з карбідом ніобію. Стопи з об’ємним вмістом карбіду титану у 30, 50 та 70% досліджено на зносостійкість в умовах фретинґ-корозії за температур у 20, 300, 650, 800 та 1050°C. Визначено оптимальний склад стопу авіяційного призначення з температурою топлення, вищою за 1300°C, для подальших промислових випробувань.
Исследованы важные для эксплуатации свойства полученных методом порошковой металлургии кобальтовых сплавов, упрочнённых карбидами ниобия и титана. Определена зависимость твёрдости порошковых сплавов от содержания в них карбида при температурах от комнатной до 1150°C. Установлено, что по характеристикам жаростойкости при температуре 1100°C порошковые кобальтовые сплавы с карбидом титана превышают сплавы с карбидом ниобия. Сплавы с объёмным содержанием карбида титана 30, 50 и 70% исследованы на износостойкость в условиях фреттинг-коррозии при температурах 20, 300, 650, 800 и 1050°C. Определён оптимальный состав сплава авиационного назначения с температурой плавления выше 1300°C для дальнейших промышленных испытаний.
Cobalt alloys obtained by powder metallurgy and reinforced by carbides of niobium and titanium (that is important for their operation properties) are investigated. The dependence of the hardness of powder alloys on content of carbide at temperatures from room temperature to 1150°C is determined. As established, the characteristics of heat resistance of powder cobalt alloys with titanium carbide at temperature of 1100°C predominate over alloys with niobium carbide. Alloys of titanium carbide with volume content of 30, 50 and 70% are studied for wear resistance under fretting corrosion at temperatures of 20, 300, 650, 800, and 1050°C. The optimum composition of the alloy of aviation appointment with a melting point higher than 1300°C is determined for further field tests.