В статье рассматриваются стилистические и жанровые особенности, прослеживающиеся в европейском готическом романе, в их связи с поэтикой и стилистикой романа «Идиот» Ф. М. Достоевского. В романе прослеживаются реминисценции с творчеством В. Гюго и Э.Т.А. Гофмана, эмблематический характер и суггестивная функция портретов, а также замок как специфический тип хронотопа в готическом романе и его модификация в романе, а также устойчивые мотивы сна и безумия как связующие компоненты готического жанра и романа «Идиот».
У статті розглядаються стилістичні та жанрові особливості, що простежуються у європейському готичному романі, у їх взаємозв’язку з поетикою та стилістикою роману «Ідіот» Ф.М.Достоєвського. У романі простежуються ремінісценції з творчістю В. Гюго та Е.Т.А. Гофмана, емблематичний характер та сугестивна функція портретів, а також замок як специфічний тип хронотопу у готичному романі та його модифікація в романі, і стійкі мотиви сну та безумства як спільні компоненти готичного жанру та роману «Ідіот».
In the article are reviewed the style and genre distinctive features of the European gothic novel with its interrelation to poetic manner and style of the novel “The Idiot” by Fyodor Dostoevsky. In this novel are observed the reminiscences with the works of Victor Hugo and E.T.A. Hoffman, the emblematic nature and suggestibility of the portraits, the castle as a specific type of the gothic novel khronotop and its modification in “The Idiot”, and the stable motives of the sleep and madness as common components of the gothic genre and “The Idiot” novel.