У статті аналізуються праці сучасних українських вчених,
які містять відомості про студентів педагогічних навчальних
закладів України 20–30-х рр. ХХ ст. Автор доводить, що у добу
незалежності вітчизняні автори переважно відтворювали загальноукраїнський контекст у вивченні студентства, або акцентували увагу переважно на студентській молоді лівобережного та південного регіонів України, не проводили градації
студентів за окремими галузями освіти. Визначено, що абсолютна більшість досліджень хронологічно обмежуються
1920-ми рр. Звернуто увагу на те, що у 90-ті рр. ХХ ст. – на
початку ХХІ ст. було створено лише поодинокі праці, присвячені студентам педагогічних вишів. Показано інформаційний
потенціал цих досліджень, у яких представлені нормативно-правові акти більшовицької влади у галузі вищої освіти, дані про
формування студентського складу, навчальну та громадсько-політичну діяльність молоді, її матеріальне становище.
This article analyzes the work of modern Ukrainian scientists that
contain information about the students of pedagogical educational institutions
of Ukraine 20–30-ies XX century. The author argues that the
national independence day writers mostly reproduce the study in the context
of all-students, or focused mainly on the student youth of the left bank and
the southern regions of Ukraine, did not conduct graduation of students in
the different branches of education. Determined, that the vast majority of
studies chronologically we are limited to 1920’s. Attention is paid to the
fact that in the 90-ies XX century – XXI century was created only a few
works devoted students of pedagogical universities. Showing information
potential of these studies, in which presented normatively legal acts of
bolshevist power in industry of higher education is rotined, data on student
formation of the composition, training and public-political activity of youth, its financial position.