В данной статье рассматривается целесообразность использования асимметричных профилей головок рельсов на криволинейных участках пути. Целью данной работы был анализ влияния изменения профилей головок внутреннего и внешнего рельса на процессы качения колесных пар и динамические показатели вагона при его движении по криволинейным участкам пути. Для этого использовалась математическая модель движения грузового вагона, которая учитывала геометрические параметры контактирующих поверхностей и предусматривала возможность задания различных профилей колес и рельсов.
У даній статті розглядається доцільність використання асиметричних профілів головок рейок на криволінійних ділянках колії. Метою даної роботи був аналіз впливу зміни профілів головок внутрішньої та зовнішньої рейки на процеси кочення колісних пар і динамічні показники вагона при його русі по криволінійних ділянках колії. Для цього використовувалася математична модель руху вантажного вагона, яка враховувала геометричні параметри контактуючих поверхонь і передбачала можливість завдання різних профілів коліс і рейок.
The present paper deals with advantages of asymmetric railhead profiles on the curved track. The research under consideration has been aimed at analyzing the influence of introducing changes to railhead profiles of the inner and outer rail on wheel sets rolling and dynamic parameters of the freight car running on the curved track. For this purpose we used a mathematic model of the freight car motion, which took into consideration geometrical parameters of contacting surfaces, with provision for setting various profiles of wheels and rails.