Перегляд за автором "Бурлачук, В."

Сортувати за: Порядок: Результатів:

  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2006)
    Resting on fundamental ideas of M.Foucault, different forms of body assignment by the relations of power are investigated in the article. By the means of analysis of a disintegrated, disciplinary and erotized body a ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2014)
    Метафора государства как произведения искусства, использованная Я.Буркхардтом для характеристики итальянского государства XV века, позволяет обнаружить взаимосвязь между эстетическим проектом и становлением европейского ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2007)
    Under conditions of political crisis in Ukraine the analysis of such concepts, as power,authority, right, law, etc. has assumed a great importance nowadays. It is insufficient to consider the political crisis within legal ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2006)
    Modern sociology asserts the method to analyze social processes based upon the comprehension of society as a form of impersonal reflectivity. The following concepts such as “imaginative social meanings” (Kastoriadis), ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2011)
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2008)
    The paper critically analyzes the main ideas of phenomenological sociology developed by the founder of a new sociological paradigm A. Schutz. The author exposes inherent contradictions between phenomenological philosophy ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2019)
    Масс-медиа полагают конец опыту перспективного и паноптического пространства, согласующемуся со всеми попытками классического анализа “объективной”сущности власти. Любое событие, действие, ценность, социальный институт, ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2018)
    В ситуации, когда обращение к марксизму кажется совершенно несвоевременным, лишенным исторической перспективы, когда кажется напрасным всякое намерение оживить и вернуть смысл некогда грозным и могущественным понятиям о ...
  • Бурлачук, В. (2009)
    In history, the fates of the power and of the state are inextricably intertwined. Therefore the changes of the power's forms in modern global society have an effect on transformations of sovereignty of the modern state. ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2012)
    В статье делается попытка определить исторические условия появления общественного мнения. К ним относятся наличие в обществе устойчивых каналов коммуникации, сформированных системой государственного управления и ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2010)
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2001)
    Sense is discussed within the ‘understanding sociology’ tradition. Criticizing the phenomenological approach to social sense, the author supposes that a source of subject’s sense orientations is situated in the inter-subjective ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2019)
    Рецензия на книгу: Бадью А. Похвала політиці (Бесіди з Од Ланслен). Статті та виступи / пер. з фр. А.Рєпи. — Львів: Видавництво Анетти Антоненко; Київ: Ніка-Центр, 2019. — 224 с.
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2018)
    Созданные за годы государственной независимости Украины такие институты демократического общества, как парламент, всеобщее избирательное право, разделение ветвей власти, демократическая Конституция, многопартийная система, ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2016)
    В эпоху модерна социальный порядок осуществлялся в границах локального сообщества. Пространство было важным условием взаимодействия социальных акторов. Однако сегодня его значение в качестве важного условия социального ...
  • Бурлачук, В.; Танчер, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2004)
    In sociology of postmodern, due to concepts of symbol and simulacra, one could reveal the phenomenon of total semiotic organization of social life. In the modern culture, determination without an object for determination ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2004)
    Critical analysis of phenomenological sociology and sociology of knowledge shows that the basic constitutive mechanisms of the social world sense should be looked for not in the sphere of type schemes, as sociology of ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2000)
    The establishment of democratic power institutions has caused the substitution of anonymous kind of power for that of totalitarianism. Studying crisis as a process of the established world order disintegration sets the ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2010)
    Статья Г.Зиммеля “Социология трапезы” открывает в социологии направление, связанное с изучением конкретных исторических форм проявления социальности. Ее идеи позволили Н.Элиасу на основании механизма изменения форм поведения ...
  • Бурлачук, В. (Социология: теория, методы, маркетинг, 2011)
    Рецензия на книгу: Сорока Ю.Г. Видеть, мыслить, различать: социокультурная теория восприятия. — Харьков: ХНУ им. В.Н.Каразина, 2010. — 336 с.