Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Апатова, Н.В. |
|
dc.contributor.author |
Балджи, Я. |
|
dc.date.accessioned |
2016-02-05T09:24:26Z |
|
dc.date.available |
2016-02-05T09:24:26Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Принципы функционирования виртуальных рынков / Н.В. Апатова, Я. Балджи // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 278, Т. 2. — С. 11-15. — Бібліогр.: 10 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1562-0808 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93948 |
|
dc.description.abstract |
В статье рассматриваются принципы функционирования рынка и их модификация в условиях
развития виртуального рынка в компьютерной сети Интернет. Принципы суверенитета потребителя,
«свободного» предприятия, свободного рынка, конкуренции, «невидимой руки» и государственного
невмешательства изменяются под воздействием потоков информации и информационных технологий,
глобализации экономики и развития Интернет как инфраструктуры мирового рынка, при этом возрастает
роль потребителя, его влияние на спрос и предложение. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглядаються принципи функціонування ринку та їх модифікація в умовах розвитку
віртуального ринку в комп'ютерній мережі Інтернет. Принципи суверенітету споживача, «вільного»
підприємства, вільного ринку, конкуренції, «невидимої руки» і державного невтручання змінюються під
впливом потоків інформації та інформаційних технологій, глобалізації економіки та розвитку Інтернет як
інфраструктури світового ринку, при цьому зростає роль споживача, його вплив на попит та пропозицію. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
According to modern economic theory, the answer the question "What is a market economy?" is given from
6 items: consumer sovereignty, "free" enterprise, free markets, competition, the "invisible hand" and non-interference
of the state.
Considered a modification of the principles of functioning of markets for virtual markets operating in a computer on
the Internet, shows the following: firstly, the role of the consumer and its influence on the formation of the proposal
increases; secondly, information on virtual markets more symmetric than conventional since the consumer is able to
compare prices of different vendors only connect to the Internet; third, economies of scale in the virtual market allows
you to clearly manifest such principles as "invisible hand" of the state and non-interference as virtual markets are
global in nature. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Культура народов Причерноморья |
|
dc.subject |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
uk_UA |
dc.title |
Принципы функционирования виртуальных рынков |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Принципи функціонування віртуальних ринків |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Principles functioning of virtual markets |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
330 |
|
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті