В статье рассмотрены причины потребности в разработке нового страхового продукта.
Предложены этапы разработки нового страхового продукта. Проанализирован алгоритм процесса
разработки нового страхового продукта, а также исследована трансформация концепции страхового
продукта. Определена последовательность восприятия нового страхового продукта потенциальными
страхователями.
У статті розглянуто причини потреби в розробці нового страхового продукту.
Запропоновано етапи розробки нового страхового продукту. Проаналізовано алгоритм процесу
розробки нового страхового продукту, а також досліджено трансформація концепції страхового
продукту. Визначено послідовність сприйняття нового страхового продукту потенційними
страхувальниками.
Currently, the financial crisis, the development of market relations in the national insurance system
of the Russian Federation is accompanied by various problems of socio-economic nature for the protection of
property interests of natural and legal persons. So successful insurance business requires knowledge of the
insurance market. With increasing competition between insurance companies in the insurance industry faces the
challenge of finding methods for forming an insurance company a competitive advantage compared to others.
One such advantage is the development of a completely new or modernization of existing insurance products
(services). In the article the reason for the requirement in the development of a new insurance product. Proposed
stages of developing a new insurance product. Analyzed the algorithm of the process of developing a new
insurance product, and also investigated the transformation of the concept of insurance product. The sequence
of perception of a new insurance product to potential policyholders. Developing a completely new or
modernization of existing insurance products (services) in the insurance companies will strengthen the insurance
companies market position and to gain leadership in the insurance market