Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Викладання української мови як іноземної: принципи оптимізації та інновації

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Касьяненко, Т.А.
dc.date.accessioned 2016-01-20T20:24:05Z
dc.date.available 2016-01-20T20:24:05Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Викладання української мови як іноземної: принципи оптимізації та інновації / Т.А. Касьяненко // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 257. — С. 7-10. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92568
dc.description.abstract У статті розглянуто й проаналізовано принципи оптимізації процесу навчання іноземних студентів української мови, а також визначено ефективні інноваційні методологічні підходи та інструментальні засоби, що можуть бути використані при викладанні дисципліни. Запропоновано досвід застосування нових інформаційних технологій, телекомунікаційних засобів. Зазначено, що мультимедійний підхід до навчання української мови як іноземної забезпечує комплексне навчання основних видів мовленнєвої діяльності. uk_UA
dc.description.abstract В статье изучены и проанализированы принципы оптимизации процесса обучения иностранных студентов украинскому языку, а также определены инновационные методологические подходы и средства, которые могут быть использованы при изучении дисциплины. Предложен опыт применения эффективных информационных технологий, телекоммуникационных средств. Подтверждено, что мультимедийный подход к обучению украинского языка как иностранного обеспечивает комплексное обучение основных видов разговорной деятельности. uk_UA
dc.description.abstract The article studies and analyzes the principles of optimization of the learning process of Ukrainian language by foreign students. It also identifies innovative methodological approaches and instruments that can be used in the course of studying this discipline. The experience of application of information technologies and the new telecommunications facilitieswas used in the article. The practical application of innovative methodological approaches, such as interactive teaching methods and the use of technical educational facilities (e.g. computer based and multimedia systems, Internet) for the control and assessment of knowledge, storing and utilization of teaching materials, contributes to the implementation and improvement of new working methods, academic process and the level of students' knowledge. It is confirmed that the multimedia approach to teaching Ukrainian as a foreign language provides comprehensive training for the main types of conversational activities. Taking into account the ongoing reform of the educational process of higher educational institutions of Ukraine according to the European educational quality standards, the practical aspects of implementation of modern technologies, approaches and methods of teaching Ukrainianas a foreign language in the educational process will facilitate the improvement of the quality of its teaching and learning. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Викладання української мови як іноземної: принципи оптимізації та інновації uk_UA
dc.title.alternative Teaching Ukrainian language of as a foreign language: principles of optimization and innovation uk_UA
dc.title.alternative Преподавание украинского языка как инностранного: принципы оптимизации и инновации uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 811.161.2’243:378.147


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис